Mesajul Directorului Executiv al AJPIS Constanta
Agenţia pentru Plați și Inspecție Socială Constanţa este o instituţie cu atribuţii atât de administrare şi gestionare a fondurilor acordate de la bugetul statului pentru plata beneficiilor de asistenţă socială, cât şi de control al modului de acordare a acestora, reprezentând un serviciu public calitativ şi competent orientat către cetăţean şi nevoile acestuia.
Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (A.J.P.I.S.) Constanţa funcționează în subordinea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială ca serviciu public deconcentrat, cu personalitate juridică, finanțată de la bugetul de stat, în baza Ordonanței de Urgență nr. 113/2011.
Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a fost înființată în scopul realizării unei administrări unitare a beneficiilor de asistenţă socială şi al evaluării, monitorizării şi controlului în domeniul asistenţei sociale.
Referitor la exercitarea atribuţiilor de control în domeniul asistenţei sociale, Agenţia pentru Plați și Inspecție Socială Constanţa desfăşoară inspecţii bazate pe analize de risc şi ţinând cont de profilul beneficiarului cu potenţial risc de fraudare, iar în ceea ce priveşte controlul serviciilor sociale se axează pe verificarea modului în care acestea răspund nevoilor beneficiarului vulnerabil.
Totodată, se pune accent pe activitatea de consiliere prin desfăşurarea mai multor campanii de informare cu privire la noile reglementări din domeniul său de activitate, atât a autorităţilor administraţiei publice locale cât şi a cetăţenilor, precum şi pe activitatea de monitorizare şi control a modului de îndeplinire a măsurilor dispuse în urma controalelor anterioare.
În ceea ce priveşte activitatea de administrare, gestionare şi de plată a beneficiilor de asistenţă socială, Agenţia pentru Plați și Inspecție Socială Constanţa şi-a propus ca mod de lucru o serie de activităţi de control intern cu scopul organizării şi asigurării unui sistem de evidenţă şi evaluare a persoanelor care primesc beneficii de asistenţă socială la nivel naţional, astfel încât beneficiile de asistenţă socială să fie focalizate asupra celor mai defavorizate segmente ale populaţiei, în vederea diminuării sărăciei şi a prevenirii riscului de marginalizare sau excluziune socială.
TIPURI DE BENEFICII DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ADMINISTRATE DE AGENŢIA JUDEȚEANĂ PENTRU PLĂŢI ŞI INSPECŢIE SOCIALĂ CONSTANȚA
- Alocația de stat pentru copii;
- Alocația de plasament;
- Alocația pentru susținerea familiei;
- Indemnizația lunară pentru creșterea copiilor;
- Stimulentul de inserție;
- Indemnizații si ajutoare pentru creșterea copilului acordate persoanelor (adulți/copii) cu handicap;
- Indemnizația lunară aferentă concediului de acomodare;
- Indemnizația lunară de hrană HIV/ SIDA;
- Ajutorul social;
- Ajutoare de urgență;
- Ajutorul pentru refugiați;
- Ajutorul pentru încălzirea locuinței;
- Indemnizații acordate persoanelor cu handicap.
- Indemnizaţii acordate categoriilor de persoane afectate de către pandemia COVID-19, potrivit legislaţiei specifice publicate începând cu anul 2020.
TIPURI DE FINANȚĂRI PENTRU SERVICIILE SOCIALE
Finanțare investiții în cadrul programelor de interes național;
- Finanțare investiții pentru instituții publice de asistență socială și unități de asistență medico –socială;
- Subvenţii acordate asociaţiilor şi fundaţiilor;
- Finanțare centre de zi și rezidențiale;
Agenţia Județeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Constanţa este condusă de un director executiv, funcţie publică de conducere, numit prin ordin al Ministrului Muncii, Familiei şi Solidarităţii Sociale, în condiţiile legii.
În exercitarea atribuţiilor sale, directorul executiv emite decizii şi are calitatea de ordonator terțiar de credite
Directorul executiv al Agenţiei poate delega atribuţii personalului din subordine, în condiţiile legii.
Directorul executiv îndeplineşte şi alte atribuţii personalului care se stabilesc prin statutul propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei.
Directorul executiv are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
- a) coordonează activitatea Agenţiei;
- b) răspunde de întreaga activitate a Agenţiei în faţa Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi în faţa ministrului muncii, familiei şi solidarităţii sociale ;
- c) propune spre aprobare, în condiţiile legii, proiectul de buget ce include fonduri pentru plata beneficiilor de asistenţă socială şi susţinerea programelor de servicii sociale, precum şi pentru funcţionarea Agenţiei
- d) propune spre aprobare directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială raportul anual de activitate al Agenţiei;
- e) aprobă încadrarea, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori a raporturilor de muncă pentru personalul din subordine, în condiţiile legii;
- f) aprobă planul de formare profesională continuă a personalului Agenţiei;
- g) aprobă procedurile administrative privind acordarea beneficiilor de asistenţă socială, administrarea şi implementarea programelor de servicii sociale, instrucţiunile privind gestionarea beneficiilor de asistenţă socială şi a programelor de servicii sociale, precum şi ghidurile şi manualele operaţionale necesare activităţii de inspecţie;
- h) organizează şi coordonează activitatea de control intern, conform legii;
- i) reprezintă Agenţia în justiţie, în raport cu celelalte instituţii şi autorităţi publice şi organizaţii interne şi internaţionale, precum şi cu persoane fizice şi juridice române şi străine;
- j) dezvoltă relaţii de colaborare cu instituţii similare din ţară şi din străinătate, în limita competenţelor prevăzute de lege;
- k) asigură promovarea imaginii Agenţiei;
- l) coordonează activitatea de inspecţie socială;
- m) stabileşte şi organizează activităţile de inspecţie socială la nivel local;
- n) dispune controale asupra activităţii interne a Agenţiei;
- o) conduce Comisia Judeţeană de Autorizare a furnizorilor de formare profesională
Director executiv
Laura Monica Constandin